Znalezienie właściwych słów we właściwym czasie – Zaawansowane planowanie opieki z wyprzedzeniem ad

Inicjatywy wspólnotowe, takie jak projekt konwersacji i szacunek dla wyborów, mają na celu detoksyfikację tematu umierania, aby ludzie zaczęli myśleć, mówić i przygotowywać się do tego, co nieuniknione. Ubezpieczyciele szkolą doradców , aby dzwonić do pacjentów z poważną chorobą w domu w celu zainicjowania dyskusji na temat AKP. Niektórzy lekarze twierdzą, niestety, ale słusznie, że to podejście jest lepsze niż to, co mamy teraz. W raporcie IOM proponuje się, aby wszyscy pacjenci, w tym dzieci posiadające zdolność podejmowania decyzji, byli zachęcani do odgrywania aktywnej roli w podejmowaniu decyzji medycznych i aby dyskusje AKP odbywały się przez całe życie. Na pierwszy rzut oka ta propozycja wydaje się mieć sens. Czasami i tragicznie przypominamy sobie – myśl o Terri Schiavo – że rozsądne jest, aby każdy rozważył decyzje dotyczące opieki zdrowotnej, które chcieliby podjąć w przypadku katastrofalnej choroby. Ważne jest, aby każdy zidentyfikował proxy opieki zdrowotnej i rozmawiał z tą osobą o swoich osobistych wartościach. Systemy opieki zdrowotnej mogą wspierać ten proces, czyniąc z wyznaczenia proxy rutynową część rejestracji w celu uzyskania opieki zdrowotnej. Ponieważ dążymy do poprawy wartości poprzez lepszą jakość i niższe koszty, jednak dowody sugerują, że ukierunkowanie na każdego z krajów AKP mogłoby osłabić nasze wysiłki.
Ludzie nie są dobrzy w przewidywaniu, w jaki sposób zareagują na przeciwności, co oznacza, że zdrowi ludzie będą prawdopodobnie przewidywać wybory dotyczące ich opieki, które mogą nie odzwierciedlać dokładnie ich prawdziwych życzeń, gdy zachorują.3 Z tego powodu uważam, że także kierowanie ludzi do nich wcześnie może skutkować hipotetycznymi, nierealistycznymi i potencjalnie niebezpiecznymi decyzjami, które mogą nie być trwałe poza chorobą ograniczającą życie. Kierowanie pacjentów zbyt późno, w oddziale ratunkowym lub szpitalu, może zwiększyć cierpienie pacjentów i rodzin oraz uniemożliwić lub opóźnić inne rodzaje opieki (np. Hospicjum), które mogą być lepiej dostosowane do wartości i celów pacjenta.3. Zdecydowane decyzje w obliczu potencjalnie odległych zdarzeń mogą skłonić ludzi do poproszenia lekarzy o zrobienie wszystkiego bez realistycznego zrozumienia prawdopodobnych wyników.
Sądzę, że ACP jest najlepszym momentem w czasie, gdy stosuje się go u pacjentów z chorobą ograniczającą życie, taką jak C., której zdolność decyzyjna może być zagrożona w pewnym momencie w niezbyt odległej przyszłości. Do tej grupy należą pacjenci z zaawansowanym rakiem, zaawansowaną niewydolnością serca, schyłkową postacią POChP, degeneracyjną chorobą neurologiczną lub schyłkową chorobą nerek. Rzeczywiście, niedawny systemowy przegląd stabilności preferencji leczenia końca życia zakończył się stwierdzeniem, że preferencje dotyczące końca życia są najbardziej stabilne dla pacjentów poważnie chorych.4
Pytanie do lekarza: Czy byłbyś zaskoczony, gdyby ten pacjent zmarł w przyszłym roku. – tak zwane pytanie niespodziewane – jest wysoce predyktorem złego rokowania u pacjentów z rakiem lub schyłkową niewydolnością nerek, a zatem może służyć jako odpowiedni czynnik uruchamiający dla ACP.3 Gdybyś zadał mi niespodziewane pytanie o panią C., powiedziałbym nie . Jej kardiolog skutecznie mnie zmusił do dyskusji. Dlaczego go nie miałem.
Patrząc wstecz, wyobrażam sobie, że część mnie była przerażona
[hasła pokrewne: rtg pantomograficzne cena, szpital orłowskiego czerniakowska, zalecenia po usunięciu zęba ]

Powiązane tematy z artykułem: rtg pantomograficzne cena szpital orłowskiego czerniakowska zalecenia po usunięciu zęba