Zmiana polozenia ciala ani wymioty zazwyczaj nie wywieraja wplywu na bóle

Zmiana położenia ciała ani wymioty zazwyczaj nie wywierają wpływu na bóle. W innych przypadkach chorzy wcale nie uskażają się na bóle w dołku lub odczuwają je, zwłaszcza w rakach tylnej ściany, w plecach albo w okolicy krzyżowej. Zdarzają się także przypadki raka żołądka przebiegające zupełnie bez bólów. W przeważnej większ-ości przypadków chorzy miewają wymioty, szczególnie w przypadkach raka odźwiernika. Chory wymiotuje zaraz po pobraniu pokarmu, jak to bywa najczęściej w raku części wpustowej, lub później nawet nocą lub na czczo. W rakach odźwiernika zawartość żołądkowa może zalegać w żołądku po kilka dni, aż wreszcie zostanie zwymiotowana. Wymiociny w takich przypadkach mogą być obfite, o przykrej woni, najczęściej gnilnej. Zawierają one resztki pokarmów prawie niezmienionych, czasami sprzed kilku dni, obficie śluz oraz często także zmienioną krew. Wymioty krwią jasnoczerwoną zdarzają się rzadko, mianowicie gdy zost anie przeżarte większe naczynie i krew tylko niedługo przebywa w żołądku. Najczęściej wymiotują chorzy płyn z dużą zawartością śluzu, zabarwiony jak gąszczkawowy, brunatny, bez skrzepów krwi. Zależy to od tego, że krwawienia są u tych chorych przeważnie stałe i drobne, wskutek czego krew dobrze się miesza z sokiem żołądkowym i ulega częściowo strawieniu. Często chorzy uskarżają się na silne zaparcia na przemian z biegunką. Już wcześnie rozwija się upadek sił i stopniowo postępujące charłactwo (cachexia). Przedmiotowo w okresie początkowym, zwłaszcza jeżeli rak jest usadowiony poza odźwiernikiem i częścią wpustową, odżywienie może nie podupadać. [podobne: zalecenia po usunięciu zęba, lysoformin 3000, dobowa ilość moczu ]

Powiązane tematy z artykułem: dobowa ilość moczu lysoformin 3000 zalecenia po usunięciu zęba