Wyniki katastrof medycznych w komercyjnych lotach lotniczych AD 6

Z naszego doświadczenia wynika, że objawy pasażerów często można zarządzać we współpracy ze stewardessami, którzy są dobrze zorientowani w wyposażeniu samolotów i procedurach operacyjnych. Kiedy potrzeba oceny lub interwencji przekracza ich możliwości, stewardzi mogą w czasie lotu szukać pracowników służby zdrowia. Wiele linii lotniczych wymaga konsultacji z naziemnym lekarzem przed użyciem zestawu ratunkowego. Powinno się wypracować wspólne podejście do zarządzania problemem medycznym. Pracownik służby zdrowia w trakcie lotu może poczynić bezpośrednie spostrzeżenia, a lekarz medycyny naziemnej konsultujący ma wiedzę na temat środowiska, dostępnych zasobów medycznych, znajomości zagadnień zdrowia pasażerów i świadomości problemów operacyjnych linii lotniczych. Jako zespół zapewniają najlepszą możliwą opiekę, biorąc pod uwagę ograniczenia. Ryzyko odpowiedzialności medycznej może stanowić problem dla wolontariuszy opieki zdrowotnej. Ustawa o pomocy lotniczej z 1998 r. Zawiera zapis o dobrym samarytaninie, 12 chroniący pasażerów, którzy oferują pomoc medyczną z odpowiedzialności, inną niż odpowiedzialność za rażące niedbalstwo lub umyślne przewinienie.13 Chociaż nie ma prawnego obowiązku interweniowania, uważamy, że lekarze i inna opieka zdrowotna dostawcy mają moralny i profesjonalny obowiązek działania w charakterze dobrych Samarytan.
Tabela 3. Tabela 3. Zalecenia dla lekarzy podróżujących lub innych pracowników służby zdrowia podczas wypadków medycznych podczas lotu. Sugerujemy algorytm zbliżania się do bardziej powszechnych nagłych wypadków medycznych podczas lotu na podstawie naszych wyników (Tabela 3). W naszym badaniu omdlenia, objawy ze strony układu oddechowego, nudności lub wymioty oraz objawy sercowe były najczęstszymi przypadkami podczas lotu, wyniki zgodne z wynikami wcześniejszych badań.14,15 Chociaż pacjenci z omdleniami często nie odpowiadają i mogą początkowo niedociśnienie, w większości przypadków poprawa następuje w ciągu 15 do 20 minut, a dalsze leczenie zwykle nie jest wymagane, inne niż doustne lub dożylne płyny. Ciśnienie cząstkowe tlenu jest niższe w samolotach ciśnieniowych niż na poziomie morza, a pomocny może być uzupełniający tlen. Utrzymujący się stały stan psychiczny lub czynniki, które budzą niepokój w związku ze zmianami warunków czasowych, takich jak zawał mięśnia sercowego lub udar, powinny skłonić do rozważenia lądowania samolotu.
Potencjalne objawy kardiologiczne stanowią stosunkowo dużą liczbę nagłych wypadków medycznych podczas lotu. Większość z nich może być zarządzana za pomocą prostego leczenia po dokładnym zebraniu historii, aż do uzyskania ostatecznej opieki. Aspiryna, azotany i tlen są dostępne w awaryjnym zestawie medycznym. Pacjenci z dławicą piersiową lub atypowym bólem w klatce piersiowej mogą być leczeni i przeniesieni do ambulansu podczas lądowania
[przypisy: alemtuzumab, cyprofloksacyna, prometazyna ]