Wyniki katastrof medycznych w komercyjnych lotach lotniczych AD 5

Niektóre podawane leki pochodziły od innych pasażerów lub samych pacjentów. Najczęściej stosowanymi lekami i terapiami medycznymi były tlen (w 49,9% przypadków), dożylny 0,9% roztwór soli (w 5,2%) i kwas acetylosalicylowy (w 5,0%). Spośród 1136 pasażerów objętych awarią podczas lotu, związanych z nudnościami i wymiotami oraz udokumentowaniem, czy zastosowano środek przeciwwymiotny, na 109 (0,9%), którzy otrzymali środek przeciwwymiotny, miało zdarzenie, które spowodowało zmianę kierunku lotu w porównaniu z 55 z 1027 (5.4 %), którzy nie otrzymali leku przeciwwymiotnego (P = 0,04). Wskaźniki wymiany nie różniły się istotnie w zależności od tego, czy zastosowano albuterol w przypadku objawów oddechowych, czy też w przypadku objawów kardiologicznych zastosowano nitroglicerynę. Używanie AED
AED zastosowano u 137 pacjentów z nagłym wypadkiem medycznym podczas lotu (1,3%). Spośród 134 pacjentów (97,8%), dla których dostępne były zapisy narracyjne, głównymi objawami były omdlenie lub presynopie (41,0%) i ból w klatce piersiowej (23,9%); 84 pacjentów (62,7%) miało utratę przytomności. AED zastosowano w 24 przypadkach zatrzymania krążenia. Szok został dostarczony w 5 przypadkach. Powrót spontanicznego krążenia wystąpił u pacjenta otrzymującego defibrylację i 8 innych pacjentów, gdy stosowano AED, ale nie wskazano wstrząsu. Wszyscy, z wyjątkiem pacjenta, którzy powrócili do spontanicznego krążenia, przeżyli wystarczająco długo, aby zostać przyjęci do szpitala.
Dyskusja
Na podstawie naszych danych szacujemy, że każdego roku na całym świecie dochodzi do 44 000 katastrof medycznych podczas lotu. Nagłe wypadki medyczne w trakcie komercyjnych podróży liniami lotniczymi, chociaż rzadko, gdy są rozpatrywane w przeliczeniu na jednego pasażera, występują codziennie; lekarze podróżujący i inni pracownicy służby zdrowia są często wzywani do pomocy chorym pasażerom. Podstawowa wiedza na temat nagłych wypadków medycznych w trakcie lotu i świadomość dostępnych zasobów może pomóc im być skutecznymi wolontariuszami. Zestaw ratunkowy dostępny w każdym komercyjnym samolocie regulowanym przez FAA zwykle wystarcza do rozpoczęcia leczenia poważnych problemów. Wiele linii lotniczych ma rozszerzony zestaw ratunkowy, zwiększając możliwości leczenia (Tabela Większość nagłych wypadków medycznych w trakcie lotu ma charakter samoograniczający się lub jest skutecznie oceniana i leczona bez zakłócania planowanej trasy lotu. Poważna choroba jest rzadkością, a śmierć jest rzadkością.
Chociaż FAA nie wymaga konsultacji z lekarzem na miejscu w przypadku sytuacji awaryjnej podczas lotu, linie lotnicze współpracują z określonymi grupami świadczącymi opiekę zdrowotną w celu zapewnienia stałej dostępności ekspertyzy medycznej. Konsultanci lekarzy na miejscu mogą komunikować się bezpośrednio z członkami załogi lotniczej i pokładowymi ochotnikami opieki zdrowotnej lub dzięki skutecznym procesom przekazywania z udziałem pilota
[przypisy: endodonta warszawa, przewlekłe ropne zapalenie migdałków, rtg pantomograficzne cena ]

Powiązane tematy z artykułem: endodonta warszawa przewlekłe ropne zapalenie migdałków rtg pantomograficzne cena