Wyniki katastrof medycznych w komercyjnych lotach lotniczych AD 4

ED oznacza oddział ratunkowy i awaryjne usługi medyczne EMS. Dane uzupełniające z okresu PostFlight były dostępne dla 10 914 pasażerów w nagłych wypadkach medycznych (91,6%) (ryc. 1). W przypadku 3402 pasażerów (31,2%) sytuacja została rozwiązana w wystarczającym stopniu przed lądowaniem, aby nie wymagano personelu ratowniczo-medycznego (EMS). Spośród 7508 pacjentów, dla których personel EMS został poproszony o spotkanie z samolotem podczas lądowania, 2804 (37,3%) zostało przetransportowanych do szpitala na oddział ratunkowy. Następnie 901 pacjentów (8,6% osób, dla których dostępne były dane uzupełniające), zostało przyjęło do szpitala lub opuściło oddział ratunkowy w celu uzyskania porady lekarskiej. Oprócz zatrzymania krążenia, problemy zdrowotne, które wiązały się z najwyższym odsetkiem przyjęć do szpitala, były objawami podobnymi do siebie (23,5%), dolegliwościami położniczymi lub ginekologicznymi (23,4%) oraz objawami kardiologicznymi (21,0%). Z 36 zidentyfikowanych zgonów 30 miało miejsce podczas lotu. Średni wiek zmarłych pasażerów wynosił 59 . 21 lat (zakres od miesiąca do 92 lat).
Spośród 61 przypadków objawów położniczych lub ginekologicznych w naszym badaniu większość (60,7%) wystąpiła u kobiet w ciąży w mniej niż 24 tygodnie ciąży z objawami możliwego poronienia (np. Krwawienia z pochwy), w tym z 7 z 11 przypadków położniczych lub ginekologicznych w dywersji. Jedenaście przypadków (18,0%) dotyczyło kobiet w wieku powyżej 24 tygodni, z czego 3 przypadki skutkowały przekierowaniem.
Dostawcy pomocy medycznej na pokładzie
Pomoc na pokładzie zapewniali lekarze (48,1%), pielęgniarki (20,1%), operatorzy EMS (4,4%) lub inni pracownicy służby zdrowia (3,7%). Wskaźniki dywersyfikacji samolotów i hospitalizacji różniły się w zależności od rodzaju wolontariusza medycznego. Wskaźniki przeniesienia według dostawcy (od najwyższego do najniższego) były następujące: lekarze, 9,4% (przedział ufności 95% [CI], 8,7 do 10,2); Dostawcy EMS, 9,3% (95% CI, 6,8 do 11,7); pielęgniarki, 6,2% (95% CI, 5,2 do 7,2); i tylko załoga, 3,8% (95% CI, 3,1 do 4,5). Wskaźniki hospitalizacji według dostawcy były następujące: dostawcy EMS, 10,2% (95% CI, 7,5 do 12,9); lekarze, 9,3% (95% CI, 8,5 do 10,0); pielęgniarki, 8,7% (95% CI, 7,5 do 9,8); i tylko załoga, 4,7% (95% CI, 3,9 do 5,6). W analizie wielozmiennej czynniki, które najsilniej wiązały się z przenoszeniem statków powietrznych, to używanie AED i pomoc pokładowa przez dostawcę EMS jako dostawcę najwyższego poziomu (Tabela 2). Przyjęcie do szpitala było związane z możliwym udarem, objawami ze strony układu oddechowego i objawami kardiologicznymi.
Administracja lekami
Leki podawane podczas nagłych wypadków w trakcie lotu są wymienione w Tabeli S2 w Dodatku Uzupełniającym. Większość leków, które były używane, jest dostępnych w zestawie ratownictwa medycznego Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) 11, które mogą być uzupełniane przez indywidualne linie lotnicze (tabela S3 w dodatku uzupełniającym)
[podobne: zalecenia po usunięciu zęba, alfa pvp skutki uboczne, endodonta warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: alfa pvp skutki uboczne endodonta warszawa zalecenia po usunięciu zęba