Wyniki katastrof medycznych w komercyjnych lotach lotniczych AD 3

Aby określić ogólną liczbę pasażerów podczas naszego okresu studiów, uzyskaliśmy statystyki z Departamentu Transportu USA, 10 uzupełnione osobistą komunikacją z liniami lotniczymi. Ustaliliśmy, czy zastosowano automatyczny defibrylator zewnętrzny (AED) i zebrano dane dotyczące czynników klinicznych (utrata przytomności, utrata impulsów, dostarczanie wyładowań i powrót impulsów) poprzez przegląd zapisów narracyjnych tych przypadków. Instytucja odwoławcza instytucjonalna Uniwersytetu w Pittsburghu zatwierdziła badanie i uchyliła wymóg uzyskania świadomej zgody. Drugi autor zapewnia kompletność i dokładność danych. Analiza statystyczna
Tabela 2. Tabela 2. Wielowymiarowa analiza czynników związanych z wybranymi wynikami. Ustaliliśmy częstotliwość każdej kategorii problemów medycznych, typ statku powietrznego, użycie AED, dostępność pokładowej pomocy medycznej, linie lotnicze i odległość lotu. Podajemy dane opisowe (średnie . SD) dla zmiennych ciągłych i wartości procentowe dla zmiennych jakościowych. Przeprowadziliśmy jednozmienną analizę związku między powyższymi czynnikami a określonymi wynikami pacjenta, stosując test t-testowy dla dwóch próbek dla zmiennej ciągłej wieku i testu chi-kwadrat dla zmiennych kategorycznych. Następnie przeprowadziliśmy analizę wielu zmiennych, stosując regresję logistyczną, aby zidentyfikować czynniki związane z określonymi rezultatami, jednocześnie kontrolując inne czynniki, które uznano za powiązane w analizie jednozmiennej (tabela 2). Wszystkie podane wartości P są dwustronne; przyjęto, że wartość P mniejsza niż 0,05 wskazuje na istotność statystyczną. Do analiz wykorzystaliśmy oprogramowanie SPSS, wersja 19.0 (IBM).
Wyniki
Charakterystyka nagłych sytuacji i wyników medycznych
Centrum komunikacyjne otrzymało wezwania o około 11 920 katastrofach lotniczych podczas lotu w przypadku 744 milionów pasażerów linii lotniczych w okresie badania, w tempie 16 nagłych przypadków medycznych na milion pasażerów. W okresie badania było uwzględnionych 7 198 118 lotów przez włączone linie lotnicze, z czego wynikało lot medyczny w trakcie 604 lotów. Wiek pasażerów zagrożonych podczas lotu wynosił od 14 dni do 100 lat (średnio 48 . 21 lat). Najczęstszymi problemami medycznymi były omdlenie lub presynkopie (37,4%), objawy ze strony układu oddechowego (12,1%) oraz nudności lub wymioty (9,5%) (tabela 1), z pewną różnicą między liniami lotniczymi (patrz Tabela S1 w Dodatku uzupełniającym, dostępna z pełny tekst tego artykułu na). Odwrócenie statku powietrznego nastąpiło w 875 z 11,920 przypadków (7,3%); pozostałe loty wylądowały w zaplanowanych miejscach.
Ryc. 1. Ryc. 1. Wyniki lotów ratunkowych podczas lotu. Dane dodatkowe nie były dostępne dla linii lotniczej 4 (1006 pasażerów pogotowia ratunkowego w trakcie lotu); w tej grupie wystąpiły dwie zgony
[przypisy: pracownia emg, operacja endometriozy, endometrioza a ciąża vitro ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza a ciąża vitro operacja endometriozy pracownia emg