Wskazania do wyluszczenia migdalków

Wskazania do wyłuszczenia migdałków (tonsillectomia) są miejscowe i ogólne. Wskazania miejscowe stanowią częste bóle w czasie połykania, częste zaostrzenia stanu zapalnego w migdałkach (anginy), często tworzące się ropnie okołomigdałkowe, nieprzyjemny zapach z ust, który mogą dawać czopki migdałkowe, zawierające produkty rozpadu i gnicia, oraz bolesne węzły chłonne żuchwy i szyi. Wskazania ogólne do wyłuszczenia migdałków podniebiennych w ich przewlekłym stanie ropnym stanowić będą stany podgorączkowe niewiadomego pochodzenia, zapalenia stawów z nawrotami, bóle mięśniowe i zapalenia nerwów obwodowych, zapalenia wsierdzia, mięśnia sercowego i osierdzia, zapalenie nerek, wątroby albo woreczka żółciowego. Wiele innych jeszcze chorób o charakterze zakażenia ropnego może być wywołanych pośrednio ropnym stanem zapalnym migdałków podniebiennych. Jeśli istnieją wymienione wskazania miejscowe lub ogólne, należy wykonać wyłuszczenie migdałków (tonsillectomia) wraz z otoczką łącznotkankową, otaczającą migdałek od strony ściany gardła. [więcej w: nutramil, choroba schoenleina henocha, zespół hipereozynofilowy ]

No Responses to “Wskazania do wyluszczenia migdalków”

1. Shooter says:

Mam 59 lat i od 2 lat biorę tabletki

2. Szymon says:

[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: gliwice[...]

3. Janina says:

nadwrażliwe jelita i nietolerancja mleka krowiego

Powiązane tematy z artykułem: choroba schoenleina henocha nutramil zespół hipereozynofilowy