Wirus oddechowy współistniejący i nawracające świsty u zdrowych wcześniaków AD 5

Panel B pokazuje całkowitą liczbę objawów oddechowych, które opierały się na zapisach rodziców. Epizod oddechowy zdefiniowano jako epizod co najmniej 2 kolejnych dni objawów górnych lub dolnych dróg oddechowych. Rodzice zostali poinstruowani, aby pobrać wymaz z nosogardzieli na drugi dzień każdego epizodu oddechowego. Syndrom oddechowy RSV (RSV) wykryto za pomocą wewnętrznych testów odwrotnej transkryptazy-reakcji łańcuchowej w czasie rzeczywistym, a test RespiFinder SMART 22 zastosowano do wykrywania adenowirusa, bocawirusa, Bordetella pertussis, Chlamydia pneumoniae , koronawirusa (229E, HKU1, NL63 i OC43), ludzkiego metapneumowirusa (hMPV), wirusa grypy typu A, wirusa grypy A (H1N1) pdm09, wirusa grypy typu B (wirus grypy), Legionella pneumophila, Mycoplasma pneumoniae, wirusa paragrypy do 4 (PIV1-4), typy RSV A i B (RSV) oraz rinowirusy lub enterowirusy (rinowirusy). Spośród 1550 późnych wcześniaków (wiek ciążowy, 33 do 35 tygodni), które przeszły badania przesiewowe, 429 było włączonych do badania (Figura 1A). Mediana dnia urodzenia przypada na 22 sierpnia dla niemowląt, którzy zostali włączeni do badania, w porównaniu z medianą dnia urodzenia 5 sierpnia dla niemowląt, którzy nie zostali zapisani. Dwie grupy badane były dobrze zrównoważone na podstawie roku włączenia, wieku ciążowego i miesiąca urodzenia. Masa urodzeniowa, wywiad rodzinny z atopią, obecność rodzeństwa i inne podstawowe cechy były podobne, z wyjątkiem płci (58% niemowląt płci męskiej w grupie zapobiegania RSV vs. 44% w grupie placebo) (Tabela S1 w dodatkowym dodatku) . Z założenia zapisano tylko dzieci bez objawów świszczącego oddechu.
Mediana liczby 4 wstrzyknięć podczas sezonu RSV była podawana niemowlętom w grupie prewencji RSV (zakres od do 5) i grupie placebo (zakres od 2 do 5). W grupie prewencji RSV wykonano 95% planowanych zastrzyków i 89% obserwacji dziennych dzienników, w porównaniu odpowiednio z 92% i 88% w grupie placebo. Średni czas obserwacji wynosił 10 miesięcy (zakres od 0 do 12) w dwóch grupach badawczych.
Infekcja RSV
Tabela 1. Tabela 1. Odsetek niemowląt z potwierdzonym zakażeniem wirusem oddechowym (RSV). Przeanalizowaliśmy występowanie i nasilenie zakażenia RSV, aby potwierdzić skuteczność immunoprofilaktyki RSV w badanej populacji. Potwierdziliśmy, że dzieci leczone paliwizumabem miały mniejszą częstość hospitalizacji z powodu RSV niż osoby leczone placebo (0,9% w porównaniu z 5,1%, p = 0,01) .18 U niemowląt, którym podawano paliwizumab, częstość występowania z nie hospitalizowaną infekcją RSV leczoną medycznie (Tabela 1).
Wyniki pierwotne i wtórne
Tabela 2. Tabela 2
[podobne: endometrioza a ciąża vitro, USG piersi Łódź, orteza stawu skokowego ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza a ciąża vitro orteza stawu skokowego USG piersi Łódź