Stosowanie leków i ryzyko zespołu Stevensa-Johnsona lub martwicy toksyczno-naskórkowej ad 6

W przypadku tych leków średni czas stosowania był znacznie niższy w przypadku pacjentów z przypadkami niż w przypadku kontroli. Jak pokazano w Tabeli 3, ryzyko było znacznie podwyższone u pacjentów, którzy niedawno rozpoczęli terapię (<2 miesiące) z lekami przeciwdrgawkowymi, allopurinolem, oksykamowymi NLPZ i kortykosteroidami, w zakresie od 52 do nieskończoności (mediana obiektywnych oszacowań, od 25 do 90) . Podczas długotrwałego stosowania fenobarbitalu (5.8) i kwasu walproinowego (7.3) utrzymywało się znacząco podwyższone, ale mniejsze ryzyko względne. Tabela 4. Tabela 4. Oszacowania nadmiaru ryzyka związanego z narkotykami związanymi z zespołem Stevensa-Johnsona i toksyczną martwicą naskórka. Szacunki dotyczące nadmiernego ryzyka związanego z lekami związanymi z warunkami przedstawiono w tabeli 4, wyrażonej jako liczba przypadków przypisywanych do leku na milion użytkowników w ciągu jednego tygodnia. Te wahały się od niskiego 0,2 na milion dla aminopenicylin do wysokiego 4,5 na milion dla sulfonamidów.
Dyskusja
Przebadaliśmy zespół Stevensa-Johnsona i martwicę toksyczno-rozpływną naskórka, dwie rzadkie, ale ciężkie pęcherzykowate choroby śluzówkowo-skórne, które zgodnie z naszymi definicjami choroby mają wspólne cechy kliniczne i histopatologiczne, ale różnią się rozmiarem oderwania naskórka. use.1,2,4-11
To duże badanie kliniczno-kontrolne określiło z dużą dokładnością ryzyko martwicy toksyczno-rozpływnej naskórka oraz zespołu Stevensa-Johnsona związanego z użyciem najczęściej przepisywanych leków. Potwierdza to, że stosowanie sulfonamidów przeciwbakteryjnych, oksykamowych NLPZ, chlormezanonu, środków przeciwdrgawkowych i allopurinolu jest związane ze znacznym względnym wzrostem ryzyka martwicy toksyczno-rozpływnej naskórka i zespołu Stevensa-Johnsona. Istotne związki obserwowano także w przypadku wielu antybiotyków i nieoczekiwanie w przypadku kortykosteroidów. W przypadku wszystkich leków związanych z tymi schorzeniami nadmierne ryzyko było niewielkie. Najwyższy wskaźnik dla sulfonamidów wynosił 4,5 przypadków na milion użytkowników tygodniowo. W przypadku wielu leków ryzyko wystąpienia zespołu Stevensa-Johnsona i martwicy toksyczno-rozpływnej naskórka było największe w pierwszych tygodniach stosowania. Potwierdza to kliniczne wrażenie i ma wpływ na zrozumienie mechanizmów tych zaburzeń i terapii.
Sulfonamidy często są uważane za przyczynę zespołu Stevensa-Johnsona i martwicy toksyczno-rozpływnej naskórka. 7, 10-20,20-22 W niniejszym badaniu trimonoprym-sulfametoksazol był sulfonamidem najczęściej stosowanym przez pacjentów z przypadkami. Pomimo strukturalnych związków z sulfonamidami antybakteryjnymi, tiazydowe leki moczopędne i pochodne sulfonylomocznika nie wiązały się ze zwiększonym ryzykiem.
Wiele antybiotyków było wcześniej związanych z co najmniej kilkoma opisami przypadków.1,2,4,5,8,9 Ponieważ gorączka może rozpocząć się kilka dni przed objawami skórnymi, reakcja może być związana raczej z infekcją niż z lekami. 4 Znaleźliśmy znaczące związki dla większości klas antybiotyków, w tym cefalosporyn, chinolonów, aminopenicylin, tetracyklin i imidazolowych środków przeciwgrzybiczych. Związek wszystkich leków przeciwinfekcyjnych może sugerować pewne zakłócenia ze względu na wskazania. Powiązania pozostały znaczące, z mniejszymi szacunkami punktowymi, kiedy termin dotyczący niedawnej infekcji został włączony do modelu wielowymiarowego
[hasła pokrewne: przewlekłe ropne zapalenie migdałków podniebiennych, ropne zapalenie migdałków podniebiennych, przychodnia medicus ]