Rak miekki, ulegajacy latwo rozpadowi i owrzodzeniu, przebiega szybciej niz twardy naciekajacy

Rak miękki, ulegający łatwo rozpadowi i owrzodzeniu, przebiega szybciej niż twardy naciekający. W przebiegu dołączają się zmiany w innych narządach na tle przerzutów, zwłaszcza w wątrobie, zrosty z otoczeniem, czasami przebicie się do okrężnicy (przetoka żołądkowo-okrężnicza, fistula gastrocolica), do tętnicy głównej, do opłucnej itd. W. raku części wpustowej dołącza się nieraz zapalenie lewej opłucnej, wskutek jej podrażnienia lub na tle przerzutu. Spostrzega się wreszcie raka o przebiegu zupełnie utajonym, który stwierdza się dopiero podczas badania zwłok. Zgon następuje wśród objawów charłactwa lub przerzutów do wątroby, otrzewnej, płuc itd. , rzadziej wskutek przebicia się raka do wolnej jamy otrzewnej lub do jej części ograniczonej zrostami z następowym jej zapaleniem. Śmierć może nastąpić także wskutek nader obfitego krwotoku lub wśród objawów śpiączki rakowej (coma carcinomatosum), objawiającej się głęboką śpią czką, znaczną dusznością w postaci tzw. chwytania powietrza, przyspieszeniem czynności serca i ketonurią. Rozpoznanie raka żołądka opiera się na wywiadach, stwierdzeniu szybko postępującego charłactwa i znamiennych cech zawartości żołądkowej oraz na wykryciu guza i przerzutów. Wywiady są szczególnie podejrzane co do raka, jeżeli u osoby zwłaszcza w wieku powyżej 40 rokużycia, która przedtem nie miała dolegliwości żołądkowych, znika bez widocznej przyczyny łaknienie, pojawiają się wstręt do mięsa i inne dolegliwości żołądkowe, nie ustępujące po diecie ani po innych metodach leczniczych, szczególnie jeżeli jednocześnie postępuje upadek sił i utrata wagi ciała. W zawartości żołądkowej cechujące jest dla raka żołądka brak wolnego kwasu solnego oraz obecność kwasu mlecznego i pałeczek Jaworskiego. [patrz też: endometrioza leczenie hormonalne, endometrioza leczenie, endometrioza stopnie ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza leczenie endometrioza leczenie hormonalne endometrioza stopnie