Objawy

Objawy. Rak może dołączać się do . innych chorób żołądka, często jednak rozwija się u osób, które przedtem nie miały żadnych dolegliwości żołądkowych. Po pewnym, nieraz kilkomiesięcznym, okresie przebiegu utajonego bez żadnych przypadłości i objawów przedmiotowych pojawiają się dolegliwości początkowo bardzo często na ogół niewyraźne i niezbyt cechujące. Chorzy stopniowo tracą łaknienie, w wielu przypadkach dostają już wcześnie znamiennego wstrętu do mięsa i do tłuszczów,nierzadko jednak łaknienie jest zachowane przez czas dłuższy. Do tego dołącza się uczucie pełności, gniecenia, wzdęcia brzucha, odbijania się. Dolegliwości, gdy powstaną, nie ustępują, pomimo przestrzegania diety i stosowania innych metod leczniczych. Chory zaczyna stopniowo chudnąć, nawet gdy łaknienie jest zachowane. W dalszym przebiegu pojawiaią się bóle o różnych cechach, przeważnie tępe, kłujące, ściskające, czasami bardzo silne, zwłaszcza w przypadkach raka krzywizny mniejszej uciskającego splot trzewny. Bóle odczuwa chory po spożyciu pokarmu, najczęściej w późniejszym okresie trawienia, nieraz w nocy, albo też na czczo. Nieraz bóle nie okazują żadnej zależności od jedzenia. W rzadkich przypadkach raka zarówno odźwiernika, jak i części wpustowej spostrzegałem także, i to już w bardzo wczesnym okresie choroby, bóle głodowe, ustępujące po spożyciu pokarmu. [więcej w: okulista poznań, zespoły genetyczne u dzieci, rtg pantomograficzne cena ]

Powiązane tematy z artykułem: rtg pantomograficzne cena zespoły genetyczne u dzieci okulista poznań