Kontrolowana próba psychoterapii dla kongijskich ofiar przemocy seksualnej AD 7

Spośród tych kobiet 434 (88%) spełniało kryteria włączenia; 7 kobiet z ciężką suicydalnością wymagającą natychmiastowej pomocy ze strony asystentów psychospołecznych i personelu IRC nie zostało zakwalifikowanych. Spośród 434 kwalifikujących się kobiet, 402 (93%) zgodziło się wziąć udział. Dodatkowe 4 kobiety, które nie spełniły kryterium włączenia całkowitej liczby objawów co najmniej 55, zostały błędnie zrekrutowane w jednej wiosce, która zapewniała leczenie; kobiety te zostały włączone do analizy. Po wykluczeniu uczestnika, który otrzymał terapię z powodu błędów związanych z papierkową robotą, badanie obejmowało 405 kobiet. W sumie 231 kobiet (57%) ukończyło wszystkie trzy oceny; 352 (87%) ukończyło ocenę podstawową i co najmniej jedną ocenę uzupełniającą. Czynniki, które w znacznym stopniu wiązały się z utratą obserwacji, to starszy wiek (z wiekiem jako zmienną ciągłą), przypisanie do indywidualnego wsparcia, ciąża w punkcie wyjściowym, doświadczenie lub obserwacja szerszego zakresu traum i język mówiony. Problemy z bezpieczeństwem i przypadki, w których badane były niewłaściwe kobiety, zmniejszyły liczbę ocen następczych. Uczestnicy grupy terapeutycznej uczestniczyli średnio w 8,5 z 12 oferowanych sesji, a 141 uczestników (90%) ukończyło co najmniej 9 sesji (zdefiniowanych jako ukończenie leczenia). Kobiety w grupie terapeutycznej, które opuściły sesję, zostały odwiedzone przez asystentów psychospołecznych w celu zidentyfikowania przyczyny ich nieobecności i zostały zachęcone do ponownego dołączenia. Łącznie 182 uczestników indywidualnej grupy wsparcia (73%) uczestniczyło w co najmniej sesji z asystentem psychologicznym. Wśród tych kobiet średnia liczba sesji uczestniczących w okresie leczenia wyniosła 5.
Charakterystyka demograficzna
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka uczestników badania na poziomie wyjściowym. Tabela 2. Tabela 2. Wpływ terapii i indywidualnego wsparcia po zakończeniu leczenia i 6 miesięcy po zakończeniu leczenia. Pomimo niestabilności w regionie 80% kobiet mieszkało na ich terytorium. W porównaniu z uczestnikami grupy terapeutycznej osoby z grupy wsparcia indywidualnego były młodsze i rzadziej żonaty, a żyły z mniejszą liczbą osób (tab. 1). Uczestnicy przedstawili istotne klinicznie dystresy w punkcie wyjściowym (Tabela 2), przy czym uczestnicy w grupie wsparcia indywidualnego mieli wyższe wartości objawów na początku badania niż osoby w grupie terapeutycznej we wszystkich pomiarach.
Charakterystyka kliniczna i odpowiedź na leczenie
Rysunek 2. Rysunek 2. Objawy Wyniki w punktach oceny próbnej. Panel A pokazuje średnią punktację listy kontrolnej punktów Hopkinsa (HSCL-25) dla złożonej depresji i lęku, a panel B pokazuje średni wynik Harvard Trauma Questionnaire (HTQ). Wyniki na obu skalach mieszczą się w zakresie od 0 do 3, przy czym wyższe wyniki wskazują na gorsze objawy
[przypisy: pracownia emg, endometrioza przyczyny, osteopatia Warszawa ]