Doing Today Work Superbly Well – Leczenie Eboli z aktualnymi narzędziami

Wybuch epidemii eboli, który niszczy Afrykę Zachodnią, jest codzienną podstawą prasy świeckiej i publikacji medycznych. Ebola wywołuje strach zarówno wśród opinii publicznej, jak i lekarzy. Wywołuje także rodzaj nihilizmu terapeutycznego – w końcu, jeśli nie ma leczenia, co można zrobić. I bez leków przeciwwirusowych specyficznych dla wirusa Ebola, jakich klinicystów używają infekcyjni. Bez tlenu, nie mówiąc już o wentylacji mechanicznej, w jaki sposób potencjalni i krytyczni klinicyści mogą wnieść swój wkład. Podróżowaliśmy kilkakrotnie do Afryki Zachodniej i prowadziliśmy podstawową opiekę nad pacjentami w centrach leczenia i szpitalach w Gwinei (Konakry i Guéckédou), Sierra Leone (Kenema, Bo i Daru) i Liberii (Monrovia, Bong i Foya). Przed każdą podróżą, przygotowując się do wejścia na linię pierwszej pomocy medycznej Ebola w ramach zespołów klinicznych World Health Organization i Médecins sans Fronti.res, również odczuwaliśmy pewien niepokój związany z leczeniem wysoce zakaźnego zakażenia, na które nie ma szczepionki , brak konkretnej terapii i wysoką śmiertelność. Jednak doceniliśmy również, że większość chorób wirusowych, a na pewno większość chorób krytycznych, nie ma specyficznej terapii. Po spędzeniu wielu ostatnich 5 miesięcy na leczeniu pacjentów z wirusem Ebola (EVD), jesteśmy przekonani, że możliwe jest uratowanie znacznie większej liczby pacjentów. Nasz optymizm jest napędzany przez obserwację, że opieka wspierająca to także szczególna troska o EVD – i najprawdopodobniej zmniejsza śmiertelność. Niestety, wielu pacjentów w Afryce Zachodniej nadal umiera z powodu braku możliwości otrzymania takiej podstawowej opieki.
EVD przedstawia tak wiele innych infekcji wirusowych, z niespecyficznymi objawami, takimi jak gorączka, astenia i bóle ciała. Jednak po kilku dniach dominującym objawem klinicznym jest ciężka choroba żołądkowo-jelitowa z wymiotami i biegunką. Obniża się objętość z szeregiem zaburzeń metabolicznych, a ostatecznie pojawia się wstrząs hipowolemiczny.
Powszechnie przyjmuje się, że brak zasobów materialnych stanowi dominującą barierę dla opieki klinicznej. Tak nie jest. Cewniki dożylne, płyny i wymiana elektrolitów są łatwo dostępne, ale do tej pory są stosowane zbyt oszczędnie. Kiedy pacjenci nie mogą już pić, wymagane jest umieszczenie dożylnego cewnika i dostarczenie odpowiednich roztworów zastępczych, ale widzieliśmy wielu ciężko chorych pacjentów, którzy umierają bez odpowiedniej dożylnej resuscytacji płynów. Przy okazji, kiedy byliśmy w stanie uzyskać podstawowe pomiary biochemiczne, powszechnie stwierdziliśmy ekstremalne niedobory sodu i potasu w surowicy. Obecnie koncentrujemy się na rozpoznawaniu wirusa Ebola, rutynowo mierzymy liczbę wirusów wirusa Ebola w niektórych z najbardziej logistycznych środowisk opieki medycznej na świecie, stosując zaawansowane testy reakcji łańcuchowej polimerazy, które są niedostępne w większości ośrodków opieki trzeciego stopnia. Jednak nie rutynowo wdrażamy podstawowe funkcje diagnostyczne biochemiczne i hematologiczne. Moglibyśmy to zrobić. Proste interwencje mogą zapobiegać zgonom, które można przypisać hipowolemii i zaburzeniom metabolicznym. Wysoka śmiertelność z wirusa Ebola nadal odzwierciedla naturalną historię choroby, a nie niemożność zmiany jej przebiegu.
Wierzymy, że możemy i musimy zrobić lepiej w zapewnieniu opieki wspierającej
[hasła pokrewne: USG piersi Łódź, gazetka promocyjna lidl, badanie emg warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie emg warszawa gazetka promocyjna lidl USG piersi Łódź