Cenny klejnot – rola ogólnej praktyki w angielskiej służbie zdrowia NHS czesc 4

Kiedy Williams zachodzi w ciążę, kontaktuje się z lekarzem pierwszego kontaktu (GP), który dostarcza jej rutynowych informacji i ocenia jej czynniki ryzyka, doradzając jej, aby przyjmowała kwas foliowy, a jeśli jest uważana za osobę z wysokim ryzykiem, witaminę D. jest wtedy zarezerwowany dla współdzielonej opieki pomiędzy położną (położne są odpowiedzialne za dostarczenie większości opieki przedporodowej w środowisku społecznym) a położnikiem położonym w szpitalu. Poza początkowym kontaktem, lekarz GP Williamsa jest mniej zaangażowany niż on lub ona w przeszłości, chociaż niektórzy lekarze rodzinni dzielą opiekę przedporodową z położnymi i pozostają odpowiedzialni za rutynową opiekę medyczną podczas ciąży pacjenta. Pani Williams jest właścicielem i prowadzi wydruk swoich dokumentacji macierzyństwa, a dane są duplikowane w elektronicznych rejestrach NHS. Pierwsza wizyta pani Williams u położnej ma miejsce w 8-12 tygodniu ciąży. Otrzymała kompleksowe informacje na temat opieki przedporodowej i wewnątrzoponowej, a także przechodzi badania przesiewowe krwi na anemię, grupę krwi, przeciwciała Rh, anemię sierpowatą, talasemię, cukrzycę i odpowiednie infekcje. Jest również objęta badaniem przesiewowym w kierunku zespołu Downa. Ponieważ nie ma żadnych powikłań, przechodzi dwa badania ultrasonograficzne, jeden w wieku 12 tygodni w przypadku randek i jeden od 18 do 21 tygodni w przypadku anomalii.
Pani Williams jest widziana w lokalnej klinice prenatalnej około 10 razy w czasie ciąży w celu rutynowego monitorowania, częściej po 24 tygodniach ciąży. Ponieważ jest to jej pierwsze dziecko, do niedawna doradzano jej poród w szpitalu, zwykle w jednostce prowadzonej przez położną, ale z dostępną wiedzą położniczą. Ostatnie krajowe wytyczne uwidoczniły, że porody domowe nie są bardziej zagrożone niż porody szpitalne dla matek o niskim ryzyku.

Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z Wydziału Opieki Podstawowej i Zdrowia Populacji, University College London, Londyn.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Fundusz Commonwealth. Lustro, lustro na ścianie, aktualizacja 2014: jak amerykański system opieki zdrowotnej porównuje na arenie międzynarodowej. 2014 (http://www.commonwealthfund.org/publications/fund-reports/2014/jun/mirror-mirror).

2. Centrum informacji o zdrowiu i opiece społecznej. Trendy w konsultacjach GP w latach 1995-2009. 2009 (http://www.hscic.gov.uk/pubs/gpcons95-09).

3. Royal College of General Practitioners. Najpierw umieść pacjentów. 2014 (http://www.rcgp.org.uk/policy/put-patients-first.aspx).

4. Edukacja zdrowotna w Anglii. Zabezpieczenie przyszłej załogi GP: udzielanie mandatu na rozwój GP. Raport końcowy GP Taskforce. 2014 (http://hee.nhs.uk/wp-content/uploads/sites/321/2014/07/GP-Taskforce-report.pdf).

5. England NHS. Pięć lat do przodu. 2014 (http://www.england.nhs.uk/wp-content/uploads/2014/10/5yfv-web.pdf).

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (5)
Zamknij Cytowanie artykułów
[patrz też: endometrioza przyczyny, badanie emg warszawa, operacja endometriozy ]