Cenny klejnot – rola ogólnej praktyki w angielskiej służbie zdrowia NHS cd

Aby to osiągnąć, będą musieli uzyskać wsparcie, którego potrzebują, aby nadal zapewniać opiekę skoncentrowaną na osobie i zajmować się złożoną i delikatną równowagą między zdrowiem, chorobą (poczucie, że coś jest nie tak) a chorobą (potwierdzoną diagnoza). Ogólne praktyki będą musiały ułatwiać coraz ważniejszą interakcję pomiędzy zarządzaniem własnym własnym zdrowiem a opieką, która jest realizowana we współpracy z lub przez pracowników służby zdrowia. Będą również musieli znaleźć sposób na wynegocjowanie złożonych kompromisów między czasami sprzecznymi oczekiwaniami i potrzebami jednostek, ludności i podatników, których stałe wsparcie dla finansowanego ze środków publicznych systemu opieki zdrowotnej jest niezbędne dla jego przetrwania. Jeżeli zasady te stanowią podstawę przyszłych modeli ogólnej praktyki, to nie ma większego znaczenia, w jaki sposób struktura opieki jest zorganizowana lub kto jest odpowiedzialny za zarządzanie nią. Za 10 lat ogólna praktyka w Anglii może wyglądać zupełnie inaczej niż dziś, ale byłoby katastrofą, gdyby majątek, który ogólna praktyka historycznie przyniósł do NHS, został beztrosko utracony w imię reformy.
Zawał mięśnia sercowego
55-letni mężczyzna bez poważnych schorzeń ma umiarkowanie ciężki zawał mięśnia sercowego.
Ścieżka zarządzania dla osób z podejrzeniem zawału mięśnia sercowego jest dobrze ugruntowana w Wielkiej Brytanii. Kiedy pan Taylor cierpi na bóle i ucisk w klatce piersiowej jednego dnia w pracy i wydziela się w zimny pot, jego sekretarka wzywa ambulans. Ratownicy uzyskują elektrokardiogram, a ponieważ pokazuje dowód zawału, pan Taylor zostaje szybko przewieziony do interwencyjnej jednostki kardiologicznej w celu leczenia pierwotnego za pomocą przezskórnej interwencji wieńcowej. Czasy Call-to-Balloon są ściśle monitorowane na szczeblu krajowym, z docelowym czasem 90 minut – co osiąga się w przypadku pana Taylora, tak jak w większości innych. Gdyby nie kwalifikował się do takiego leczenia lub nie mieszkał w pobliżu odpowiedniego ośrodka, jak niektórzy nie, środki trombolityczne byłyby podawane, gdyby nie były przeciwwskazane, ponownie z docelowym czasem od drzwi do igły . 90 minut.
Pan Taylor jest ściśle monitorowany na oddziale kardiologicznym i pobierana jest krew do badań laboratoryjnych, aby ocenić jego postępy, wszelkie powikłania i czynniki ryzyka. Po leczeniu ostrego problemu zostaje przeniesiony na oddział kardiologiczny, a jeśli nie ma żadnych komplikacji, może zostać wypisany do domu w ciągu 3-4 dni po przyjęciu.
Cztery do sześciu tygodni po wypisaniu ze szpitala, zdrowie pana Taylora zostanie sprawdzone w ambulatorium kardiologicznym przez konsultanta lub interwencyjnego specjalistę pielęgniarskiego, który oceni go pod kątem komplikacji i upewni się, że wszystkie jego ryzyko sercowo-naczyniowe jest odpowiednio zarządzane. Lekarz rodzinny Taylora jest odpowiedzialny za zapewnienie ciągłej kompleksowej opieki, w tym zarządzanie ryzykiem i monitorowanie rutynowo zalecanej terapii przeciwpłytkowej, beta-blokerów, statyn i inhibitorów konwertazy angiotensyny. Rehabilitacja kardiologiczna powinna rozpocząć się w ciągu 10 dni po wypisaniu ze szpitala, choć wdrożenie tego zalecenia jest różne, częściowo z powodu ograniczeń w świadczeniu usług, a częściowo z powodu wyboru pacjenta.

Ciąża i poród
Zdrowa 23-letnia kobieta jest w ciąży po raz pierwszy.
Opieka położnicza w Wielkiej Brytanii jest dostępna bezpłatnie w National Health Service dla wszystkich kobiet, a krajowe wytyczne określają charakter opieki, która powinna być oferowana, silnie podkreślając wybór kobiet
[hasła pokrewne: laryngolog wrocław, badanie emg warszawa, endometrioza iv stopnia ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie emg warszawa endometrioza iv stopnia laryngolog wrocław